Ideální webhostingové řešení

Zdá se, že se mi konečně podařilo vyřešit problém z hostováním webů. Weby, které provozuji, se dají rozdějit na klientské, vynášející a ostatní. U klietských (které v drtivé většině běží na WordPressu) je bezpodmínečně nutné, aby fungovaly za každých okolností. U těch vynášejících je to vhodné taky, u těch ostatních je to jedno – většinou jsou to nějaké testovací projekty, na kterých se učím nové technologie.

Klientské weby jsem vždy umístil k webhosterovi, který byl v době realizace považován za kvalitního (to se často měnilo, a tak byly weby u několika webhostingových firem). Toto ale nebyl dlouhodobě udržitelný stav. Poslední hřebíček do rakve udělil Český hosting, kde se vlivem špatného zabezpečení klientova počítače podařilo z hostované domény odeslat několik stovek až tisíc e-mailů. Český hosting na to reagoval tak, že web vypnul (v pátek v 17.30 hodin). Klient se mi ozval kolem sedmé hodiny, že web nefunguje. Považoval jsem za samozřejmost, že společnost, která si účtuje 1200Kč ročně za 1 doménu, bude poskytovat non-stop podporu. Nikoliv. Podpora končí v pátek v 18.00, začíná v pondělí v 9.00. Místo klidného pátečního večera jsem se složitě přesouval web a databázi. Od té chvíle Český hosting nehostuje žádný z mých webů.

Osobní projekty mám už třetím rokem spokojeně na VPS u Savany. Savana také posloužila jako dočasné útočiště klientských webů – administrace, ač vypadajíc zastarale, funguje bez problémů a nová doména lze přidat okamžitě (bez zbytečného schvalování). Weby lze migrovat téměř bez výpadku (pokud vše dobře nastavíte). Bohužel větší nárůst webů přestával zvládat můj omezený (ale jinak plně dostačující) tarif – docházelo k vyčerpání paměti, dlouhým prodlevám. WordPress bohužel nepatří mezi programátorské šperky a některé klietské weby mají i několik stovek návštěv denně (většina samozřejmě ve večerních hodinách).

Po ukončení hostování u Českého hostingu (a s tím i všech ostatních webhosterů) jsem se rozhodnul, že klientské weby budou mít vlastní VPS, která se bude dát parametrově navyšovat. Mezi klady patří nízká koncová cena, jednoduchá správa všech webů, jednorázová platba. Mezi negativa patří zejména vlastní správa samotného serveru. Tam jsem narazil – objednal jsem dvoumodulový VPS u Wedosu a začal nahrávat WordPressy. A začala se ukazovat Chyba 500. Vygooglil jsem řešení, které sice zobrazování chyby minimalizovalo, ale neodstranilo. Na webech se náhodně ukazovala pár minut denně Chyba na straně serveru. Řešení jsem sám nenašel, podpora pro VPS není (pro správu VPS, pro provoz VPS je podpora 24×7). Tím myšlenka VPS pro klienty skončila.

Naštěstí Wedos nabízí více než výhodný webhosting za 25Kč měsíčně. Po dohodě s klienty se každý web přesunul na svůj webhostingový účet se svými fakturačními údaji, ale v centrální správě mého účtu. Nemusím se starat o platby – faktura a ďanový doklad přijde klientovi a zároveň vidím, jestli zaplaceno je nebo není a zda jsou nějaké problémy. Do budoucna to ještě sladím s prodlužováním domény. Weby jsou nyní 100% stabilní, některé i rychlejší a hlavně: Výsledná cena je pro klienty nižší.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>