PrestaShop 1.6: Tisk samolepicích štítků z administračního rozhraní

Ve dvou minulých článcích (tady a tady) jsem si hrál s importem velkého množství produktů do e-shopového řešení PrestaShop. Nakonec jsme po dohodě se zadavatelem tuto část odložili na pozdější časy (a s tím i celkové řešení e-shopu) a nyní používáme PrestaShop jako low cost skladový systém.

Do kamenné prodejny chodí zákazníci a kupují si zboží. Bylo potřeba evidovat, jaké zboží a kolik kusů je na skladě. Současně s tím je nutné mít na jednotlivých produktech cenovky a čárový kód pro jednoduchou identifikaci zboží. Jak to tedy vyřešit s Prestou?

PrestaShop v sobě obsahuje relativně použitelné Řízení skladových zásob. Podporuje dokonce i více skladů. Co ale nepodporuje je tisk samolepicích štítků. Naštěstí i tento úkol jde více či méně elegantně vyřešit. Vzhledem k tomu, že mé zkušenosti s programováním pro PrestaShop jsou minimální, budu popisovat to méně elegantní řešení, které bych rád do budoucna vyladil.

Hardware

Kromě samotného počítače s nainstalovaným prohlížečem a serverem, kde nám běží PrestaShop budeme potřebovat:

  • Čtečku čárových kódů (např. CipherLab 1070 s CCD čipem do USB portu; cena kolem 1000 Kč)
  • Tiskárnu samolepicích štítků (a teď je to důležité! Návod funguje pouze pro tiskárny Dymo, v mém případě konktérně Dymo LabelWriter 450!)

Nastavení čtečky

V továrním nastavení přichází čtečka s nastavením anglické klávesnice. Když ji tedy připojíte do USB portu a načtete kód, zpravidla zobrazí jen české znaky s diakritikou. Toto se dá jednoduše nastavit, najdete to buď v manuálu nebo v některém z budoucích článků.

Nastavení tiskárny

Tiskárnu připojíme do USB a nainstalujeme. Poté už přichází jen nastavení formátování štítku, ve kterém postupujeme podle následujícího návodu: http://developers.dymo.com/2010/06/02/dymo-label-framework-javascript-library-samples-print-a-label/

Nebudu jednotlivé kroky popisovat podrobněji, jen jsem chtěl dát tip a velice levné řešení skladové evidence, které může být vhodné pro začínající obchody (a e-shopy), které ve svých začátcích mají problémy s cashflow. Samozřejmě je možné v budoucnu data z Presty vyexportovat a používat některé z profesionálnějších řešení, která ale začínají na desetinásobku tohoto výsledku.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>